Opowieść o miłości i ucieczce z Obozu Zagłady

by - 07:20


Tytuł: Kto ratuje jedno życie
Autor: Jerzy Bielecki
Liczba stron: 403

O takich ludziach powinno pisać się poematy. Nikt nie może o nich zapomnieć. Koniecznie musicie zapoznać się z tą książkę.

Jerzy Bielecki został w czasie II wojny światowej umieszczony w obozie w Auschwitz-Birkenau. W roku 1943 poznał Cylę Cybulską. Przyjaźń przerodziła się w miłość. Jest to historia o udanej ucieczce z obozu śmierci. O miłości, która zdarza się raz w życiu.

W swoje autobiograficznie książce Pan Jerzym, który otrzymał medal Sprawiedliwych Wsród Narodów Świata, opisał życie w obozie, przyjaźnie i miłość. Jerzy zakochał się w Cyli i obmyślił plan ucieczki. Jego przyjaciel, pracujący w magazynie mundurowym wykradł z niego mundur podoficera SS. W przebraniu udało im się uciec. Niestety ich szczęście nie trwało długo. W roku 1945 rozdzielili się, a odnaleźli dopiero po 40 latach!

Na kartach tej książki mnóstwo jest żywych emocji i strasznych historii. Brak jest słów na opisanie tej książki. Historia jest cudowna i straszna podwójnie bo nie jest to fikcja literacka tylko fakty. Każdy młodszy i starszy moim zdaniem powinien przeczytać tą książkę. Nie możemy zapominać o tragedii naszych przodków.

Książka zawiera zdjęcia obozu, oprawców i więźniów, listów i Jerzego oraz Cyli.

Ja o książce dowiedziałam się zupełnie przypadkiem. Oglądałam film "Zagubiony czas" i po obejrzeniu dowiedziałam się, że jest to historia prawdziwa. Zaczęłam szukać większej ilości informacji na temat bohaterów. Wystarczy, że wpiszecie w wyszukiwarkę "Jerzy Bielecki Cyla Cybulska", a odnajdziecie wiele ciekawych informacji. Koniec końców i tak książka tych informacji zawiera najwięcej bo są z pierwszej ręki. Polecam Wam serdecznie książkę jak i film.

Ocena: 10/10

Zwiastun filmu:


Recenzja bierze udział w wyzwaniu Polacy nie gęsi

Za książkę dziękuję Panu Grzegorzowi. Książkę możecie kupić na www.jerzybielecki.com


You May Also Like

10 komentarze

  1. Zdecydowanie się na to piszę. Czasem dobrze odetchnąć od młodzieżowego bajdurzenia i sięgnąć po coś mądrego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka wysoka ocena! Jeżeli będę miała okazję to chętnie zapoznam się z tą książkę, wydaje się być naprawdę warta przeczytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To moje klimaty, uwielbiam takie wzruszające i przerażające historię na faktach, tym bardziej jeżeli jest tu także mowa o obozie. Strasznie chciałabym ją przeczytać i oczywiście potem obejrzeć film.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mnie interesują książki podejmujące tematykę obozów koncentracyjnych. Uwielbiam takie historie opowiedziane przez świadków tych lat.

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam tę historię, dobrze, że powstała o niej osobna książka. Nawet w tak nieludzkich czasach było miejsce na miłość, niesamowita opowieść.

    OdpowiedzUsuń
  6. Opowieść zapowiada się niesamowicie i mimo, że to zupełnie nie moja tematyka to przekonałaś mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie książki powinny być lekturami w szkole! Chcę przeczytać i obejrzeć <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie oglądałam ani filmu, ani nie czytałam książki. Dziwię się w sumie, bo lubię takie opowieści i tematykę wojenną i obozową. Z chęcią przeczytam!

    OdpowiedzUsuń